Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2018

Śmiech zastyga w gardle

W Niemczech dziennikarze są coraz bardziej narażeni na werbalny hejt i stają się wobec niego bezradni. Trwa poszukiwanie rozwiązań

On i jego stara mają to samo podstępne spojrzenie. Tylko jego nos jest trochę za krótki” – napisał ktoś pod adresem Richarda Gutjahra, znanego dziennikarza bawarskiej stacji telewizyjnej BR. Ktoś inny groził jego córce sugestywnym zdjęciem z nabojem. Kolejny internauta zwyzywał żonę Gutjahra – Żydówkę. Od 18 miesięcy mnożą się w sieci ataki na niemieckiego dziennikarza.

Wszystko zaczęło się latem 2016 roku. Gutjahr spędzał urlop z rodziną na południu Francji. W święto narodowe 14 lipca chcieli oglądać w Nicei fajerwerki. Gutjahr był na balkonie, kiedy w tłum na promenadzie wjechała rozpędzona ciężarówka, zabijając 86 osób. Filmował te sceny, a jego wideo pokazywały stacje telewizyjne na całym świecie.

Osiem dni później w rodzinnym Monachium zadzwoniła do niego córka, że w centrum handlowym, w którym akurat jest, słychać strzały. Gutjahr znowu był na miejscu.

Krótko potem on i jego rodzina stali się celem ataków. W sieci roi się od filmów, postów i komentarzy, w których Gutjahrowie są posądzani o przynależność do międzynarodowego spisku, tzw. New World Order. Celem tych tajnych organizacji ma być zawładnięcie światem przez inscenizowane zamachy. „O ile na początku jeszcze śmialiśmy się z tych bzdur, o tyle stopniowo śmiech zastygał nam w gardle” – pisze Gutjahr w swoim blogu.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.